Jak ve svém kontaktním centru rozvíjet kvalitní mezilidské vztahy?
Z dlouholetých průzkumů vyplývá, že jednou ze dvou oblastí, které zdaleka nejvíce ovlivňují spokojenost zaměstnanců v práci, je to, jak se zaměstnanci cítí ve svém týmu. Jaké na jejich pracovišti panují vztahy s nejbližšími spolupracovníky. To dokáže přebít i finanční (ne)motivaci a celou řadu procesních problémů a jiných demotivačních faktorů.
Práce managementu, vedoucích týmů i operátorů kontaktních center je těžká a prostředí velmi náročné. Fluktuace velká. A právě to, jak fungují vztahy v týmech, do kterých manažeři, vedoucí týmů i operátoři patří, je může udržet spokojenější a fluktuaci snižovat. S rozvojem vztahů na pracovišti se přitom moc nepracuje. V lepším případě se udělá jednou za rok nějaký teambuilding..:-). Přitom lze v každodenním životě kontaktního centra a v každodenní práci manažerů, vedoucích pracovníků i team leaderů dělat maličkosti, které významnou měrou ke kvalitním vztahům mezi členy týmů přispívají.
Na tomto workshopu se zaměříme právě na rozvoj mezilidských vztahů. Využijeme principů Johna Gottmana – psychologa, jež svůj život zasvětil vědeckému zkoumání partnerských vztahů. Využijeme poznatků vědy o stavebních kamenech partnerství a mnohých důležitých souvislostech. Poskytneme Vám možnost pochopení vztahů mezi lidmi v celkovém kontextu a umožníme porozumění celé řadě mechanismů, které ovlivňují jejich kvalitu. Představíme Vám konkrétní možnosti, jak partnerství s členy svého týmu a mezi členy svého týmu podporovat v každodenním životě. A tím vytvářet velmi silnou platformu, která dlouhodobě podpoří spokojenost Vašich zaměstnanců.
Program
9.00 - 10.30
Znalosti druhých
V tomto bloku se podíváme na to, jak je u kvalitních vztahů důležité znát členy svého týmu. Představíme doporučení, co byste mohli konkrétního dělat, abyste podporovali vzájemní poznávání se členů svých týmů.
10.30 - 12.00
Vděčnost a oceňování
Navážeme pohledem na důležitost "chválení". Sami na sobě si vyzkoušíte najít své klíčové leaderské superschopnosti i to, jak se projevují. Představíme doporučení, jaké konkrétní aktivity by se měli v kontaktních centrech dělat, aby se vděčnosti a oceňování podporovaly.
12.00 - 13.00
Oběd
13.00 - 14.00
Vstřícnost
V dalším bloku se podíváme na naslouchání. Vyzkoušíme si, jak se lidé cítí na poradách v různých případech, podle toho, jak je poskytována pozornost. Projdeme si opět doporučení, co konkrétního dělat, aby se vstřícnost podporovala.
14.00 - 15.00
Druhý je partner nikoliv soupeř
Tady se blíže podíváme na to, kdy a jak druhým dát možnost jejich vlivu a umožnit jim možnost ovlivňovat prostředí ve své práci. Blíže si i řekneme, jak správně pracovat s principy delegování. Podíváme se na to, jak to dělat, aby to bylo zdravé a podporovalo to kvalitní vztahy. Na konkrétním cvičení si ukážeme, jak nezneužít role šéfa a řešit s členy svého týmu problém tak, aby se členové týmu cítili přijímáni a slyšeni.
15.00 - 16.00
Neutralizace čtyř jezdců apokalypsy
Na závěr workshopu se podíváme na to, co určitě nedělat a jak správně poskytovat zpětnou vazbu. Tak, aby neměla druhá strana pocity neoprávněné kritiky, pohrdání a aby nepřešla do defenzívy .
© 2017 OpenOne a.s.